torsdag den 18. maj 2017

numsepatient

nå, men jeg var for igår. Det gik såmænd meget fint, som det plejer.
Mens jeg stod i skranken overhørte jeg en samtale mellem formentlig en læge og en sekretær; "hej jeg har en numsepatient herude der er bange for narkosen" ... Numsepatient ?????  altsåjeg er jo ikke tvivl overhovedet over at jeg er i den kategori.. Men altså numsepatient ???? lyder ikke særlig flaterende vel ???  og hvis jeg lægger mit hovede i blød, så kan jeg selv finde på mange andre udsagn, der er væsentligt værre, end det udtryk der.

Den gik jeg lige og tyggede lidt på. og grinte lidt af :-)
Og så var det jeg tænkte, ja hva faen skal de eller kalde os ?? sådan udover bare patient. Vi har knæpatienter og skulderpatienter og nu så åbenbart osse numsepatienter. Og jeg der for 3 år siden havde svært ved at forene mig med tanken om at komme på en analfys klinik, må jo indrømme at jeg tydeligvis nok er rykket meget i min intimsfæregrænse på  mange måder.

Nå men det er jeg jo så ikke alene om. Og derfor har jeg oprettet en lukket facebook gruppe som jeg kalder" Fistel liv", og som vi ligesindede kan støtte hinanden i det sure og det sjove. Og jeg mener det sjove for ind imellem er det simpelthen så tragikomisk :-)  og der er jo INTET sødt i at være numsepatient.... Helt ærligt

Så hvis du sidder derude og føler dig lidt alene med din fistel og absces sygdom, så søg ind i gruppen. Du kan da ihvertfald kigge ind, og hvis det ikke er noget så kan du jo altid forlade gruppen igen :-) Den er lige opstartet så det ser nok lidt tyndt ud i starten, men jeg satser på at der kommer mere aktivitet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar